onsdag 30 juli 2008

Det börjar röra på sig...

...och det är drygt en och en halv månad kvar till elitseriestarten. Aftonbladet har intervjuat en del sk experter om deras tankar inför elitserien. Bland annat vilka som värvat bäst och vilka som hamnar i kvalserien.

Överraskande är att alla tre nämner Skellefteå som tydlig kvalseriekandidat. Jag tror stenhårt på att de inte hamnar där utan mina två val där måste bli Rögle och Brynäs. Tycker Brynäs trupp ser mer än lovligt tunn ut i dagsläget.

Sedan tycker de Frölunda har värvat bäst och det får man väl hålla med om. Men man får inte glömma att det bara kan vara fem utespelare samt en målvakt på planen samtidigt och de spelare som vill vidare till NHL och hamnar i tredjekedjan lär bli svåra att handskas med. Honken lär bli Frölundas viktigaste spelare - ett riktigt kap av Nubben.

Själv hoppas jag ju givetvis på att TIK tar en plats bland de fyra främsta och går minst till semi. Men det blir svårt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som jag ser det lär TIK få det svårare än på länge. Men hur ofta har jag rätt...?