söndag 6 juli 2008

Final

Final idag i Wimbledon mellan Federer och Nadal. Har sett rätt mycket Wimbledon och jag måste erkänna att jag tvivlade en aning på Nadal tidigt i turneringen men han har växt hela tiden. Framför allt tycker jag han har servat riktigt bra. Nu måste det ju också sägas att han har haft en fantastisk lottning i årets Wimbledon. Det jag dock inte förstår är att ingen av hans motståndare försökt spela riktig klassisk attacktennis á la Edberg mot honom. Jag tror det skulle störa honom en hel del.

Federer lär få händerna fulla idag och det lär bli en riktigt riktigt bra match. Nadal har ju fler vinster än förluster mot Federer, även om deras flesta matcher varit på grus. Jag hoppas att Federer är aggressiv och väljer att attackera en hel del på Nadal. Han får inte falla in i alltför många baslinjedueller.

Finalen förra året är en av de allra bästa matcher jag sett. Får vi se en liknande holmgång i år igen?

Inga kommentarer: