måndag 21 juli 2008

Jag förväntar mig mer...

...Liverpool. Mitt lag mitt i mitt rödaste hjärta. Att sälja Crouch och ännu inte köpt någon ersättare eller annan stor spelare i det offensiva spelet duger inte. Jag kräver inte ett supernamn men det krävs en dokumenterad, gärna rutinerad och lite elak spelare som vet vad som krävs för att vinna stora jämna matcher till Liverpool.

Robbie Keane verkar ju bli för dyr tyvärr och det nya franska namnet David N´Gog ser jag främst som eventuellt en tredje eller fjärde anfallare om även Voronin sticker.

Det är en lurig position att fylla eftersom Liverpool lär fortsätta med sitt 4-5-1 och Torres lär få merparten av starterna. Men det måste ändå vara en högkvalitativ spelare som MÅSTE leverera vid avstängningar och skador. Henke Larsson för fem år sedan vore drömmen.

Jag gillar Dirk Kuyt i positionen som ensam forward men han har ju visat sig lite för "trubbig" därframme tyvärr.

Svårt Benitez men att sälja mer än du köper gör inte Liverpool till ligamästare till våren - tyvärr.

Inga kommentarer: