onsdag 11 juni 2008

Portugal

Portugal imponerar och efter 3-1 mot Tjeckien så är Portugal i princip klara för kvartsfinalspel i EM. Portugal är enormt kreativa och Ronaldo, Deco och Simao står för grannlåten framåt. Det intressanta var ju just att det var när Simao kom igång lite i andra halvlek mot Tjeckien som Portugal kunde avgöra matchen.

Men, och det är ett sånt där men som jag inte vet varför det finns. Portugal BERÖR mig inte. Jättetråkigt men jag gillar inte det laget helt enkelt. Vet inte om det är för att jag har svårt för Christiano Ronaldo. En gudabenådad fotbollsspelare, definitivt en av de allra bästa i världen. Dock tycker jag han kastar sig för mycket och försöker skaffa sig fördelar han inte ska ha. Hos mig lämnar det en fadd eftersmak.

Men det kan ju också vara så enkelt som att han spelar i Manchester United.

Inga kommentarer: